آنچه که مسلم است این است که در انتخاب لباس مجلسی خانم ها وسواس زیادی به خرج می دهند، پس خرید یک لباس مجلسی کار چندان ساده ای به نظر نمی آید. برای انتخاب خوب لباس مجلسی موارد زیادی است که باید به آن ها دقت کنیم:

رعایت موارد زیر به شما در انتخاب لباس مجلسی کمک زیادی خواهد کرد.

انتخاب لباس مجلسی درست با توجه به فرم بدن است

لباس مجلسی برای بانوان کوتاه قد

اکثر خانم ها وقتی متوجه می شوند که تاریخ جشن یا مهمانی که برای آن دعوت شده اند نزدیک است دستپاچه شده و نمی دانند چه لباسی بخرند. خانم های کوتاه قد باید بدانند که همیشه لباس های مجلسی مناسب با سایز و  اندازه ی خود باید بپوشند. یعنی اینکه لباس آن ها نه زیاد تنگ باشد و نه گشاد! چون اگر تنگ باشد چین و چروک های روی لباس آن ها را چاق تر نشان می دهد و اگر گشاد باشد باعث چاق نشان دادن این افراد می شود پس بهتر است سایز مناسب خود را انتخاب کنند.

برای افراد کوتاه قد یقه  v  بهترین گزینه است. چون قد را بلندتر نشان می دهد این ترفند موجب می شود که بلندتر و باریکتر به نظر بیایند. در این نوع مدل یقه نگاه ها بیشتر به سمت یقه و بالاتنه بوده و از توجه به سایر نقاط بدن کم می شود.

این ترفند باعث می‌شود به اصطلاح باریک‌تر دیده شوند. زیرا این مدل یقه در لباس مجلسی باعث می‌شود که نگاه‌ها به سمت گردن و بالا تنه  معطوف شود و سایر قسمت‌های بدن به چشم نیاید.  در این صورت از لباس هایی باید استفاده کرد که خطوط عمودی داشته باشد این خطوط موجب ایجاد خطای دید شده و قد را بلند تر نشان خواهد داد. این نوع افراد می توانند از اکسسوری و گردنبند‌های شیک و زیبا نیز استفاده کنند.

پیشنهاد دیگر برای این افراد  این است که دامن های بالا زانو و بلند بپوشند. هر قدر دامن بلندتر باشد قد را بلندتر نشان خواهد داد. دامن های کلوش نیز گزینه ی مناسبی خواهند بود. پوشیدن لباس مجلسی با دامن مدل ماهی نیز گزینه ی مناسبی برای این افراد خواهد بود. پوشیدن دامن کوتاه در کوتاه نشان دادن قد تاثیر زیادی خواهد داشت.

افراد قد کوتاهی  که از دامن بلند استفاده می کنند تا قد بلند تر به نظر بیایند باید بدانند که پوشیدن کفش پاشنه بلند را فراموش نکنند. به این افراد توصیه می شود کفشی با پاشنه ی هفت سانت را انتخاب کنند.

لباس مجلسی مناسب برای خانم هایی که بالا تنه ی درشتی دارند

به خانم هایی که ران های کوچکی دارند توصیه می شود لباسی بپوشند که آستین نداشته باشد.

در رابطه با نوع یقه باید بگوییم لباسی با یقه ی v  برای این افراد خوب است. چون بالا تنه را کوچکتر نشان خواهد داد. حتما دقت داشته باشید که از یقه های منجوق دوزی شده و کار شده استفاده نکنید.

برای افرادی با شانه های پهن، بهتر است  لباس مجلسی  از نوع تک شانه باشد.   در این صورت  شانه ها کوچکتر   نشان داده خواهند شد. این افراد هرگز  نباید فکر پوشیدن لباس مجلسی با آستین های پفی را بکنند.

توصیه دیگر استفاده از لباس مجلسی دکلته است، در ضمن لباس های گشاد نیز موجب می شود که بزرگی بالا تنه بیشتر به چشم بیاید.

استفاده از کمربند برای این افراد ایده ی جالبی نخواهد بود، در قسمت کمر تلفیق دو رنگ خوب نیست زیرا این نوع لباس نیز بالا تنه را بزرگتر نشان خواهد داد.

بهتر است از لباس مجلسی با رنگهای تیره استفاده شود. رنگ مشکی و سورمه ای رنگ های مناسبی اند.

به کاربردن پارچه‌هایی با طرح برجسته و یا طرح های شلوغ برای دوخت لباس مجلسی به این گونه افراد توصیه نمی شود.

لباس مجلسی مناسب خانم های باردار

یک گزینه ی عالی استفاده از لباس های پرچین در قسمت شکم است در این صورت معلوم نمی شود که برجستگی حاصل مربوط به چین است یا شکم!

استفاده از لباس های شلوغ و پر گل به این افراد توصیه نمی شود، وجود  کمربند و شلوغی های ناحیه ی کمر و شکم انتخاب اشتباهی برای اینگونه افراد است.

استفاده از لباس های آستین کوتاه و یا بدون آستین نیز خوب نیست.

لباس مجلسی خوب برای  بانوانی با بالا تنه کوچک:

این افراد بهتر است از لباس مجلسی با یقه یو شکل استفاده کنند. در این صورت بالا تنه بزرگتر به نظر خواهد رسید.

انتخاب لباس هایی با یقه ی حلقه ای نیز می تواند موثر باشد. برای جبران  کوچک بودن شانه ها نیز می توان از آستین های پف و یا آستین هایی که طرح های نسبتا شلوغی دارند استفاده نمود.

لباس مجلسی مناسب خانم هایی با پایین تنه درشت

لباس مجلسی با خط کمر بالا و یا پایین می تواند مناسب باشد، ماکسی هایی که در قسمت کمر تنگ است نیز موجب می شود این افراد به نظر متناسب بیایند. برای این دسته از خانم ها لباس مجلسی یا سارافونی باید انتخاب شود که در ناحیه ی کمر تنگ و فیت باشد، پوشیدن لباسی مانند ماکسی که در قسمت کمر تنگ باشد گزینه ی خوبی است.

استفاده از کت تک مجلسی با طراحی زیبا و رنگی نسبتا روشن  باعث می شود که نگاه ها به سمت بالا تنه باشد و تناسب اندام را بهتر نشان دهد.

به این افراد توصیه می شود لباس تک رنگ استفاده کنند، اما ممکن است گاهی شخص دوست داشته باشد از ترکیب دو یا چند رنگ استفاده کند. پس بهتر است برای پایین تنه از رنگ تیره انتخاب شود و در قسمت بالا تنه از رنگ های روشن استفاده نمایند.

برای قسمت پایین تنه می توان از دامن های تک رنگ، با جنس حریر استفاده نمود.

لباس مجلسی مناسب برای افراد ریز اندام

برای این افراد استفاده از لباس هایی با طرح های نسبتا شلوغ و پرگل مناسب خواهد بود.

لباس هایی با آستین های پفی و دامن های چین دارنیز  به این افراد توصیه می شود.

پوشیدن سارافون کت دار نیز مناسب این افراد خواهد بود. اگر این دسته از خانم ها  بازوهای ظریفی داشته باشند بهتر است آستین کت آنها سه رب باشد. به این نوع بانوان توصیه می شود که لباسهای بلند مجلسی نپوشند چون موجب ریز نقش نشان دادن این افراد می شود.

منابع:

https://www.victoriasqueen.com/bridal-dresses/colored

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
2.57 (7 رای)

پاسخی را بگذارید